Efektívnym nástrojom internetového marketingu je vlastniť e-shop. To ale samo o seba nestačí, je nutné vedieť získať pre neho zviditeľnenie, respektíve návštevnosť a požadované konverzie. Takisto nesmie chýbať istá stratégia a výber tých správnych nástrojov, s čím vám dokáže poradiť marketing na internete Seolight.
Rovnako aj v prípade e-shopu platí, že investícia času a peňazí do zviditeľnenia a reklamy sa určite oplatí, avšak treba vyberať vhodné nástroje. Neplatí teda staré tvrdenie, že „dobré služby si spravia reklamu aj sami“. Určite nie v prípade plochy, akou je internet a s ním spojená široká konkurencia.
Ak sa váš e-shop eštelen rozbieha, respektíve je na trhu pomerne krátko, je vhodné orientovať sa prioritne na vznik konverzií.
Konkrétnejšie to znamená investíciu do katalógov, ako napr. Heureka, ale tiež do SEO, respektíve do optimalizácie pre vyhľadávače a tvorby spätných odkazov. V neposlednom rade sa o konverzie postará PPC reklama či Google Adwords.
Cieľom sa tak okrem katalógov stáva tiež zviditeľnenie v internetových vyhľadávačoch. Ide o organické zviditeľnenie a nie druh platenej reklamy. Dosiahnutie vysokej a viditeľnej pozície je možné dohliadaním na vnútorné a vonkajšie faktory, na základe ktorých vyhľadávač označí stránku za relevantnú a bude ju podsúvať na popredné miesta k výsledkom hľadania. Tým vzniká veľmi kvalitná viditeľnosť a pravdepodobnosť konverzií.
Ako je to ale s pomerne známym priestorom, akým sú sociálne siete?
Tu panuje e veľa odlišných názorov, ale všeobecne môžeme povedať, že sociálne siete sú skvelé pre styk s verejnosťou a budovanie brandu. Na druhej strane je ale známe, že návratnosť je veľmi dlhá, respektíve konverzie a vytvorenia objednávok neprebiehajú ihneď. Naopak ide o vhodnú stratégiu z dlhodobého hľadiska a istú propagáciu, čiže úprimne- nováčikovia by sa mali orientovať rýchlejším smerom. A to na akcie, ktoré boli spomenuté vyššie.